Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne 
Autor Wiadomość
Początkujący

Imię: Łukasz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Norwegia
Post 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Witam, od dluzszego czasu przegladam forum i wiele cennych informacji z niego juz wyciagnalem bez udzielania sie. Tym razem jednak musze sie poradzic.

Problem:
1) dymi na bialo
2) kapie woda z tlumika
3) ubywa plynu chlodniczego
4) "maslo" pod korkiem wlewu oleju

Objawy typowe dla uszczelki pod glowica, ale mechanik powiedzial ze nie zawsze.
bo:
ad1. dymi na bialo bo w zime dymic musi, ze to prawidlowa praca katalizatora, a mam LPG, jak sie tlumik nagrzeje to woda paruje....

dla mnie to ten dym jest zbyt gesty i jest go za duzo, zwracajac uwage na mijajace mnie auta nie zauwazylem takiego dymienia, a mnie juz szyja boli od zerkania w lusterko jak moje dymi.
nie wiem jak powinny pachniec spaliny z LPG ale ten dym nie pachnie mi na spaliny jak z typowego samochodu (a nie wiem tez jak "pachniec" powinny spaliny zmieszane z plynem chlodniczym)

ad2. Ponoc woda sie zbiera w tlumiku i jest to normalne - ale tak duzo ze az wykapuje? jak tak postoje 10min na postoju to mam ladna kaluze pod tlumikiem.

ad3. Mechanik mowi ze to nie koniecznie uszczelka pod glowica bo moze tez gdzies uciekac na laczeniach wezy, no a mam tez lpg to takich laczen jest wiecej - chociaz ogladalem i wg mnie jest sucho - dywaniki pod nogami tez sa suche.

ad4. maslo pod korkiem - ponoc to tez wynik niedogrzania silnika i fakt mialem padniety termostat i silnik sie nie nagrzewal. termostat wymieniony, silnik grzeje sie ale jednak dluzej bo... jestem w skandynawii i tutaj temp na poziomie -30'C to standart.

Czy sa jakies inne sposoby zdiagnozowania czy to uszczelka czy nie?
dodam ze weze do chlodnicy sa twarde ale nie na tyle bym nie mogl ich sila reki posciskac - wiem ze jak uklad pracuje to robi sie cisnienie i jest to normalne - czy w przypadku przedmuchu na uszczelce weze powinny byc twarde tak ze w ogole ich nie moge scisnac? bo jak odkrece korek w zbiorniku wyrownawczym to weze roba sie mieciutkie...

I jeszcze kolejne problemy:
Gdy przelacze na benzyne to z wydechu czuc benzyne, tak jakby nie spalona dostawala sie do tlumika - zmienilem swiece i kable - problem nadal wystepuje.
No i po jezdzie na benzynie czuc ja po odkreceniu korka wlewu oleju - a to chyba uklad zamkniety? bezyna nie powinna sie tam dostawac?

Wiec panowie moje pytanie:
czy jesli mam przedmuch na uszczelce i powoli znika mi plyn chlodniczy to czy moge dolewac co jakis czas i tak jezdzic? pytam gdyz jak pisalem jestem na polnocy europy, napawy tutaj sa kilkanascie razy drozsze niz w polsce i chcialbym zrobic to po powrocie do kraju. (tu jeszcze ok 500km + 1400km powrotu)

Jesli remont silnika to na jakie koszty powinienem sie nastawiac i jakie czesci juz zamowic?
Pytam gdyz w kraju bede tylko kilka dni i nie moge pozwolic sobie na czekanie na zamowienie czesci przez mechanika + robota.
Wole dac czesci by odrazu zabral sie do roboty.

Prosze o pomoc.

PS. jak go przeciagne mocniej (4-5tys) to potem te spaliny smiedza siarkowodorem (jajkiem) czy to tak powinno byc czy pada katalizator?
Jak jezdze spokojnie to smrodu nie ma...


2011-03-02, 20:54
Zobacz profil WWW
 
Polecamy Wam:



2011-03-02, 21:06
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mario
Silnik: X16XEL
GG: 2249046
Województwo: Śląskie
Garaż: ASIA by Mario :)
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
a jak z mocą samochodu?? w przypadku uszczelki pod głowica spadek mocy powinien być wyraźnie odczuwalny

_________________
http://astra-g.pl/viewtopic.php?f=68&t=13083


2011-03-02, 21:06
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Łukasz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Norwegia
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
moc raczej w normie - a przynajmniej jesli cos sie zmienilo to nie zauwazylem roznicy.


2011-03-03, 06:44
Zobacz profil WWW
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Łukasz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 2954452
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
przedewszystkim, potrzebujesz szybko pomocy to udziel więcej informacji, przedewszystkim uzupelnij profil !! żeby wiedziec chodzby skad jestes.

jeśli chodzi o remont silnika trudno powiedzieć co powinieneś zamówić, może sie okazać ze to tylko uszczelka pod głowicą ... a może sie okazać ze masz do zrobienia wszystko łącznie z uszczelniaczami, i pierścieniami. Ja mam ten sam silnik co ty czyli X16SZR, rok temu robiłem remont okazało się, że oprócz bloku silnika i tłoków miałem wszystko do wymiany ... i oczywiście pamiętaj jak robisz głowice, a rozrząd jest juz dosyć nadwyrężony to warto go odrazu wymienic ...

Co do dystansu jaki chcesz pokonać jeszzcze czyli prawie 2000km to dość spory dystans jak takie objawy, weź pod uwage, że auto Ci może stanąc w drodze... ja osobiście bym nie ryzykował ...

_________________
www.fabrykafotousmiechu.pl - fotobudka na Twoją imprezę - ZAPRASZAMY :)


2011-03-03, 20:14
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mariusz
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Świętokrzyskie
Garaż: Astra G Kombi 1,7 DTI (100% seria)
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

Jak odpalasz rano samochód, to nie pracuje przez jakiś czas nierówno, jakby palił na 3 cylindry?
Po nocnym postoju wykręć świece zapłonowe - jeśli któraś będzie wilgotna, to na tym cylindrze masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Możesz też spróbować jaki smak ma ciecz która kapie z tłumika (płyn chłodzący ma słodki smak).

_________________
Astra G Kombi 1,7 DTI
Obrazek

Obrazek


2011-03-03, 20:22
Zobacz profil
Ekspert

Imię: bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Jeśli płyn przedostaje się do komory spalania, to w zbiorniku wyrównawczym powinny pojawiać się pęcherzyki spalin.
Przyjrzyj się dokładnie zbiornikowi.


2011-03-03, 20:42
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Darek
Silnik: X16XEL
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: okolice Radomska
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Miałem taki silnik w astrze f i przy podobnych objawach (para z rury, gaśnięcie, szarpanie, dziwny zapach spalin, większe spalanie) pomogła wymiana potencjometru przepustnicy.


2011-03-03, 22:21
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Łukasz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 2954452
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
darek31 napisał(a):
Miałem taki silnik w astrze f i przy podobnych objawach (para z rury, gaśnięcie, szarpanie, dziwny zapach spalin, większe spalanie) pomogła wymiana potencjometru przepustnicy.



Musze wyprowadzić Cię z błędu, w Astrze F nie był ten sam silnik tylko podobny, miał on oznaczenie X16SZ no i niestety tam były starsze rozwiązania w porownianiu do X16SZR. A co do potencjomentru przepustnicy masz na myśli czujnik położenia przepustnicy? Bo ten układzic jest troche inaczej rozwiazany niż w starszym modelu tego silnika

_________________
www.fabrykafotousmiechu.pl - fotobudka na Twoją imprezę - ZAPRASZAMY :)


2011-03-03, 22:29
Zobacz profil
Astra-minator
Avatar użytkownika

Imię: Mariusz
Silnik: X18XE1
KM: 116
Województwo: Śląskie
Garaż: Astra Caravan Binio
Lokalizacja: Gliwice
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Nieprawda poczat. Silnik X16SZR był jak najbardziej montowany w astrze f, od roku chyba 94.
Sam taki miałem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_F

_________________
Biniowy kombolot :)
Obrazek
Emblematy na listwę boczną - TYLKO 12PLN


2011-03-03, 23:27
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Łukasz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 2954452
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
a widzisz :wstyd: no to zaliczyłem wpadke :wstyd: , no ale kolejna rzecz która wiem wiecej za to .. :D

_________________
www.fabrykafotousmiechu.pl - fotobudka na Twoją imprezę - ZAPRASZAMY :)


2011-03-03, 23:50
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Łukasz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Norwegia
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
kurde troszke mnie to martwi bo tutaj gdzie jestem (a jak pisalem obecnie jestem w skandynawii wiec samo uzupelnienie profilu wiele nie pomoze), planowanie glowicy to koszt ok 500-600zl, nie mowiac juz o rozebraniu silnika, wymianie uszczelki i innych rzeczy - zapewne jakby mnie podliczyli to wyszlo by taniej wykrecic rejestracje i zepchnac astre z klifu do morza, a do kraju wrocic samolotem :p i kupic nowa. Dlatego chcialbym dojechac do Polski i tutaj to zrobic.

O rozrzad sie nie martwie bo zmieniony byl jakies 20kkm temu, wiec jest mniej wiecej w 1/4 zywota.
Swiece sprawdze dzis jaki ich stan - a wymienialem je jakies 500km temu na nowe to powinno byc widac ktora jeszcze nowa a ktora juz usmarowana plynem czy tez olejem.
Co do smaku tej "wody" z tlumika to mi to podchodzi kwasna "woda" - ale nie smakowalem tego na szklanki tylko tak troszke z palca :p
no i auto z rana odpala od strzalu, pracuje rowno i nie szarpie - jedyny problem wystepuje przy -30'C, bo wrecz zamarza i nie mozna go odpalic w ogole.


2011-03-04, 07:01
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Paweł
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 8179230
Telefon: Nokia
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Rozumiem twoja sytuacje ponieważ sam pracuje w skandynawii i wiem ile co kosztuje a miałem podobny problem.Na twoim miejscu po prostu bym wsiadł i jechał samochodem do polski z predkością do 100km/h i obserwował ile zajade.Jezeli juz naprawde w trasie nie dało by rady jechac bo coś tam to stajesz i dzwonisz do jakiegos znajomego po lawete.
Musisz po prostu obliczyc co cie taniej wyniesie. Czy naprawa samochodu na miejscu czy laweta do polski


2011-03-04, 08:15
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Łukasz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 2954452
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
halski_26 napisał(a):
kurde troszke mnie to martwi bo tutaj gdzie jestem (a jak pisalem obecnie jestem w skandynawii wiec samo uzupelnienie profilu wiele nie pomoze)


w różnych regionach naszego kraju są rózne obyczaje ;) a niewiem np czy jesteś, że śląska czy może z pomorza;) więc uzupełnienie profilu dużo daje;)

ja bym zrobił jak kolega zwierzkoks, jechał jak najdelikatniej i w razie czego miał przygotowaną pomoc w postaci lawety albo holu, a co do rozrządu to przypada go zmieniac co 60tyś km :D

_________________
www.fabrykafotousmiechu.pl - fotobudka na Twoją imprezę - ZAPRASZAMY :)


2011-03-04, 11:31
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Łukasz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Norwegia
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
Spoko dzieki za odpwiedzi.
Bede jechal mega ostroznie - juz tutaj na miejscu jezdze jak panienka ;p ze wzgledu na mandaty naliczane nie wg taryfikatora a wg % od zarobku.

Byle do Ystad dojechac :) na prom to juz moga mnie nawet wepchnac, a w polsce zepchnac. Jak juz bede w kraju, a auto nie bedzie nadawalo sie do jazdy to pierwszy mechanik jaki sie nawinie bedzie mial robote. No chyba ze dojade do domu to wowczas odstawie do swojego.
Dzieki za rady, porady i zainteresowanie sie tematem.


2011-03-04, 17:29
Zobacz profil WWW

Imię: Piotr
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Wielkopolskie
Post Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne
siemka mam problem z astra 1,6 8v a problem oplega na tym ze od jakiegos czasu znikal mi plyn chlodniczy, i tydzien temu stal sie tak ze olej zamienil sie ze tak powiem w "kisiel" zniklo mi ok 1,5L plynu chlodniczego zaczol dziwnie chodzic jak i zrobilem nim ok 10km uslyszalem taki gwizd z pod maski jak ja otwozylem to zobaczylem na kolektorze wlasnie ten olej. mechanik mi powiedzal ze zajechalem silnik i czeka mnie wymiana i tu moje pytania :kwasny: czy naprawde moglem zajechac silnik??? czy droga jest wymiana silnika ??? czy sa jakies inne mozliwosci w tej sprawie??? z gory dzieki za odp pozdro
czy to moze byc spowodowane zapchaniem katalizatora???? czy uszczelka pod glowica jest nie szczelna???


2013-04-20, 21:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.141s | 35 Queries | GZIP : On ]