Teraz jest 2016-08-25, 19:21


1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

halski_26

Początkujący

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): 2011-03-01, 16:40
  • Lokalizacja: Norwegia
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Województwo: Śląskie

1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-02, 19:54

Witam, od dluzszego czasu przegladam forum i wiele cennych informacji z niego juz wyciagnalem bez udzielania sie. Tym razem jednak musze sie poradzic.

Problem:
1) dymi na bialo
2) kapie woda z tlumika
3) ubywa plynu chlodniczego
4) "maslo" pod korkiem wlewu oleju

Objawy typowe dla uszczelki pod glowica, ale mechanik powiedzial ze nie zawsze.
bo:
ad1. dymi na bialo bo w zime dymic musi, ze to prawidlowa praca katalizatora, a mam LPG, jak sie tlumik nagrzeje to woda paruje....

dla mnie to ten dym jest zbyt gesty i jest go za duzo, zwracajac uwage na mijajace mnie auta nie zauwazylem takiego dymienia, a mnie juz szyja boli od zerkania w lusterko jak moje dymi.
nie wiem jak powinny pachniec spaliny z LPG ale ten dym nie pachnie mi na spaliny jak z typowego samochodu (a nie wiem tez jak "pachniec" powinny spaliny zmieszane z plynem chlodniczym)

ad2. Ponoc woda sie zbiera w tlumiku i jest to normalne - ale tak duzo ze az wykapuje? jak tak postoje 10min na postoju to mam ladna kaluze pod tlumikiem.

ad3. Mechanik mowi ze to nie koniecznie uszczelka pod glowica bo moze tez gdzies uciekac na laczeniach wezy, no a mam tez lpg to takich laczen jest wiecej - chociaz ogladalem i wg mnie jest sucho - dywaniki pod nogami tez sa suche.

ad4. maslo pod korkiem - ponoc to tez wynik niedogrzania silnika i fakt mialem padniety termostat i silnik sie nie nagrzewal. termostat wymieniony, silnik grzeje sie ale jednak dluzej bo... jestem w skandynawii i tutaj temp na poziomie -30'C to standart.

Czy sa jakies inne sposoby zdiagnozowania czy to uszczelka czy nie?
dodam ze weze do chlodnicy sa twarde ale nie na tyle bym nie mogl ich sila reki posciskac - wiem ze jak uklad pracuje to robi sie cisnienie i jest to normalne - czy w przypadku przedmuchu na uszczelce weze powinny byc twarde tak ze w ogole ich nie moge scisnac? bo jak odkrece korek w zbiorniku wyrownawczym to weze roba sie mieciutkie...

I jeszcze kolejne problemy:
Gdy przelacze na benzyne to z wydechu czuc benzyne, tak jakby nie spalona dostawala sie do tlumika - zmienilem swiece i kable - problem nadal wystepuje.
No i po jezdzie na benzynie czuc ja po odkreceniu korka wlewu oleju - a to chyba uklad zamkniety? bezyna nie powinna sie tam dostawac?

Wiec panowie moje pytanie:
czy jesli mam przedmuch na uszczelce i powoli znika mi plyn chlodniczy to czy moge dolewac co jakis czas i tak jezdzic? pytam gdyz jak pisalem jestem na polnocy europy, napawy tutaj sa kilkanascie razy drozsze niz w polsce i chcialbym zrobic to po powrocie do kraju. (tu jeszcze ok 500km + 1400km powrotu)

Jesli remont silnika to na jakie koszty powinienem sie nastawiac i jakie czesci juz zamowic?
Pytam gdyz w kraju bede tylko kilka dni i nie moge pozwolic sobie na czekanie na zamowienie czesci przez mechanika + robota.
Wole dac czesci by odrazu zabral sie do roboty.

Prosze o pomoc.

PS. jak go przeciagne mocniej (4-5tys) to potem te spaliny smiedza siarkowodorem (jajkiem) czy to tak powinno byc czy pada katalizator?
Jak jezdze spokojnie to smrodu nie ma...

GRZEGORZ

2011-03-02, 20:06

Offline
Avatar użytkownika

mario_1984r

Klubowicz

  • Posty: 1180
  • Dołączył(a): 2010-11-30, 19:23
  • Lokalizacja: okolice Częstochowy
  • Imię: Mario
  • Silnik: X16XEL
  • GG: 2249046
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASIA by Mario :)

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-02, 20:06

a jak z mocą samochodu?? w przypadku uszczelki pod głowica spadek mocy powinien być wyraźnie odczuwalny
Offline

halski_26

Początkujący

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): 2011-03-01, 16:40
  • Lokalizacja: Norwegia
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Województwo: Śląskie

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-03, 05:44

moc raczej w normie - a przynajmniej jesli cos sie zmienilo to nie zauwazylem roznicy.
Offline
Avatar użytkownika

poczat

Klubowicz

  • Posty: 1599
  • Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 2954452
  • Województwo: Śląskie

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-03, 19:14

przedewszystkim, potrzebujesz szybko pomocy to udziel więcej informacji, przedewszystkim uzupelnij profil !! żeby wiedziec chodzby skad jestes.

jeśli chodzi o remont silnika trudno powiedzieć co powinieneś zamówić, może sie okazać ze to tylko uszczelka pod głowicą ... a może sie okazać ze masz do zrobienia wszystko łącznie z uszczelniaczami, i pierścieniami. Ja mam ten sam silnik co ty czyli X16SZR, rok temu robiłem remont okazało się, że oprócz bloku silnika i tłoków miałem wszystko do wymiany ... i oczywiście pamiętaj jak robisz głowice, a rozrząd jest juz dosyć nadwyrężony to warto go odrazu wymienic ...

Co do dystansu jaki chcesz pokonać jeszzcze czyli prawie 2000km to dość spory dystans jak takie objawy, weź pod uwage, że auto Ci może stanąc w drodze... ja osobiście bym nie ryzykował ...
Offline
Avatar użytkownika

MarioN

Forumowicz

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-03, 19:22

Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

Jak odpalasz rano samochód, to nie pracuje przez jakiś czas nierówno, jakby palił na 3 cylindry?
Po nocnym postoju wykręć świece zapłonowe - jeśli któraś będzie wilgotna, to na tym cylindrze masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Możesz też spróbować jaki smak ma ciecz która kapie z tłumika (płyn chłodzący ma słodki smak).
Offline

Herson

Ekspert

  • Posty: 537
  • Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
  • Imię: Bogdan
  • Silnik: Z14XE
  • KM: 90
  • Województwo: Małopolskie

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-03, 19:42

Jeśli płyn przedostaje się do komory spalania, to w zbiorniku wyrównawczym powinny pojawiać się pęcherzyki spalin.
Przyjrzyj się dokładnie zbiornikowi.
Offline
Avatar użytkownika

darek31

Forumowicz

  • Posty: 28
  • Dołączył(a): 2010-11-07, 11:37
  • Lokalizacja: okolice Radomska
  • Imię: Darek
  • Silnik: X16XEL
  • Województwo: Łódzkie

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-03, 21:21

Miałem taki silnik w astrze f i przy podobnych objawach (para z rury, gaśnięcie, szarpanie, dziwny zapach spalin, większe spalanie) pomogła wymiana potencjometru przepustnicy.
Offline
Avatar użytkownika

poczat

Klubowicz

  • Posty: 1599
  • Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 2954452
  • Województwo: Śląskie

Re: 1.6 8V problem - dymi, bierze olej, czuc benzyne

Post2011-03-03, 21:29

darek31 napisał(a):Miałem taki silnik w astrze f i przy podobnych objawach (para z rury, gaśnięcie, szarpanie, dziwny zapach spalin, większe spalanie) pomogła wymiana potencjometru przepustnicy.



Musze wyprowadzić Cię z błędu, w Astrze F nie był ten sam silnik tylko podobny, miał on oznaczenie X16SZ no i niestety tam były starsze rozwiązania w porownianiu do X16SZR. A co do potencjomentru przepustnicy masz na myśli czujnik położenia przepustnicy? Bo ten układzic jest troche inaczej rozwiazany niż w starszym modelu tego silnika
Następna strona



Powrót do Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości