Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Kontrolka "samochód z kluczem" 
Autor Wiadomość
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mateusz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 1159610
Telefon: 663684651
Województwo: Małopolskie
Garaż: Magmarot Bertone by Mati8867
Lokalizacja: KRA
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
rauls1 napisał(a):
witam
a u mnie jest odwrotne, ta kontrolka "samochod z kluczem" nigdy sie nie zapala, wydaje mi sie ze po wlaczeniu zaplonu powinna sie zapalic ?
Samochod oczywiscie ma immobiliser, wszystko dziala bez zarzutu, czy powinienem sie przejmowac ?


Jaki silnik i jaki rok produkcji auta ? (swoja drogą to powinno być już dawno wpisane w profilu :kwasny: )

Dobra, kolega się poprawił więc już odpowiadam :)

Kontrolka "Auto z kluczem" była wprowadzona od roku modelowego 2001, czyli od wprowadzenia silników serii Z.
Ty powinieneś mieć tylko kontrolkę obrysu silnika, lub obrysu silnika z piorunem w środku tzw. "Check engine" - to ona odpowiada za sygnalizacje usterki w elektronice silnika oraz immobilisera.


Ostatnio edytowano 2012-01-08, 22:40 przez Mati8867, łącznie edytowano 1 raz



2012-01-08, 22:36
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2012-01-08, 22:40

Imię: Pawel
Silnik: X16XEL
KM: 101
Województwo: Małopolskie
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Mati8867 napisał(a):
Jaki silnik i jaki rok produkcji auta ? (swoja drogą to powinno być już dawno wpisane w profilu :kwasny: )


Przepraszam, juz uzupelniam dane, jestem nowy

A wiec silnik 1.6 16V (X16XEL), rok prod. 1999


Czyli juz wszystko wiem, dzieki za pomoc :)


2012-01-08, 22:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Imię: Mateusz
Silnik: X14XE
KM: 90
GG: 9352925
Województwo: Śląskie
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Witam wszystkich,ja tez mam problem z kontrolką,po krótkiej jeździe zapala mi się kontrolka "samochód z kluczem" i auto przechodzi w tryb awaryjny po chwili zapala się kontrolka check-engine i auto po prostu gaśnie i nie można go odpalić,muszę poczekać 10min i potem czasami odpali, pojechałem do mechanika ma kompa i wyskoczyli mi takie błędy:

P0230-Przekaźnik pompy paliwa
P0400-Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
P1120-Uszkodzenie korpusu przepustnicy - nieszczelności
P1122-?
P1550-?

Jeżeli ktoś by był w stanie mi pomóc to z góry dzięki :)


2012-05-14, 23:46
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Sebastian
Silnik: Z16SE
KM: zbyt malo
Województwo: Śląskie
Garaż: Astra G Star Silver - Nowe foto str 4
Lokalizacja: Zabrze
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Witam ,

Mam także problem z tą ikonką z kluczykiem. Po doczytaniu błędów, mam podobne jak kolega wyżej czyli...

P0230 - z tym nie ma problemu, mam odcięcie pompy
P1120 - dotyczy pedału gazu ?
P1122 - j.w ?
p1550 - coś z przepustnica

Auto normalnie odpala, jedynie jest strasznie mułowaty tzn. w dolnych partiach obrotów.
Kilka dni temu był na przeglądzie, wymiana olejów, filtrów itd. Nie można usunąć błędów, zaraz się pojawiają ponownie. Gdzie szukać problemu ?


2012-05-23, 13:26
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Wojtek
Silnik: Z18XE
GG: 551848
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Mosina\Poznań
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
zaryzykuje i zapytam a przepustnica czysta ?

_________________
!!! tryb Aleks & Maksymilian mode on !!!


2012-05-23, 14:47
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Sebastian
Silnik: Z16SE
KM: zbyt malo
Województwo: Śląskie
Garaż: Astra G Star Silver - Nowe foto str 4
Lokalizacja: Zabrze
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Tak, byłem ją wyczyścić kilka godzin wcześniej, nie była brudna. Kontrolka znikła, ale po przejechaniu kilkunastu metrów znowu to samo.

P.S
Samochód jest u mechanika. Co dziwne gdy jechałem do niego to kontrolka znikła i auto normalnie chodziło. I na złość nie chciała się zaświecić :/ Gdy wracałem do domu to wyskoczyła. Mechanik stwierdził, że może to być potencjometr pedału gazu lub czujnik położenia przepustnicy. Bardziej obstawia na pedał gazu, ponieważ wtedy też właśnie wyskoczy błąd przepustnicy. A podobno w drugą stronę, to przepustnica nie wywali błędu pedału gazu. Co o tym myślicie ?


2012-05-23, 16:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Imię: Mateusz
Silnik: X14XE
KM: 90
GG: 9352925
Województwo: Śląskie
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
U mnie problem już jest rozwiązany :] najpierw wymieniłem czujnik położenia wału rozrządczego ale to nie było to niepotrzebne koszta:/ przeczyściłem też EGR i przepustnice dalej było to samo, pojechałem do elektromechanika i najpierw tez stawiał na potencjometr pedału gazu ale po testach okazało się że był sprawny, cała wina była w sterowniku silnika to on miał jakieś błędy a cała reszta była sprawna, teraz mam zamontowany nowy sterownik i astra jest jak nowa nie ma żadnych błędów :D

Nowy sterownik silnika z programowaniem i robocizną w moim przypadku to 720zł.


2012-06-04, 18:08
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Sebastian
Silnik: Z16SE
KM: zbyt malo
Województwo: Śląskie
Garaż: Astra G Star Silver - Nowe foto str 4
Lokalizacja: Zabrze
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Witam, ja także rozwiązałem swój problem. Dokładnie tak jak kolega wyżej. Tylko, że ja robiłem w ASO więc kwota większa. Ale ważne, że działa i dwa lata gwarancji :)


2012-06-04, 20:06
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bartek
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Inowrocław
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Bryła11990 napisał(a):
U mnie problem już jest rozwiązany :] najpierw wymieniłem czujnik położenia wału rozrządczego ale to nie było to niepotrzebne koszta:/ przeczyściłem też EGR i przepustnice dalej było to samo, pojechałem do elektromechanika i najpierw tez stawiał na potencjometr pedału gazu ale po testach okazało się że był sprawny, cała wina była w sterowniku silnika to on miał jakieś błędy a cała reszta była sprawna, teraz mam zamontowany nowy sterownik i astra jest jak nowa nie ma żadnych błędów :D

Nowy sterownik silnika z programowaniem i robocizną w moim przypadku to 720zł.


No i u mnie prawdopodobnie k...wa :wsciekly: to samo. Dziś zapaliła się kontrolka samochodu z kluczykiem, mechanik podłącza komp, ten wykazuje dwa błędy: czujnik położenia wału i komputer. Czujnik podmienił na miejscu, błędy wywala dalej, dalsza diagnoza w środę, ale obstawia że padł komp na 99%. Jutro jeszcze podjadę do innego mechaniora aby potwierdzić i nie popaść w niepotrzebne koszta.
Ale jeżeli nie pomaga wymiana czujnika i jest bardzo odczuwalny spadek mocy to chyba tylko komp został....


2012-07-02, 20:58
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Rafał
Silnik: Z18XE
KM: 125
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
Witam. Mój silnik to Z18XE 1.8 125KM. Podczas ostatniej jazdy zapaliła mi sie kilka razy kontrolka samochodu z kluczem. Samochód podczas świecenia się tej diody stracił moc. Teraz ta kontrolka zgasła i już się nie pali od 2 dni, ale w sumie mało jeździłem przez te 2 dni. Jak silnik chodzi, to słyszę takie jakby stuki, tzn. nie pracuje tak gładko, ale słychać jakby coś stukało delikatnie. Kupiłem kabel, podłączyłem pod kompa silnik i wyszło mi takie coś :

P0325 Nieaktywny ( 8 razy chyba )

P0170 Nieaktywny ( 2 razy chyba )

P0110 Nieaktywny ( 1 raz chyba )

P0100 Nieaktywny ( 2 razy chyba )

Piszę " chyba " bo nie wiem czy te liczby to ilość występowania tej usterki. Tak na szybko spróbowałem odpiąć przepływomierz i silnik chodzi tak samo z nim czy bez niego ( tzn. jak go odłączę to nie słychać różnicy ). Czy ktoś wie co może być przyczyną spadku mocy i zapalenia się tej kontrolki z kluczem w samochodzie ?


2012-07-05, 14:14
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Wojtek
Silnik: Z18XE
GG: 551848
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Mosina\Poznań
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
vwrafi - przepływka wymaga dodatkowej masy albo wymiany jeśli pociągnięcie dodatkowej masy nie pomoże.

_________________
!!! tryb Aleks & Maksymilian mode on !!!


2012-07-05, 18:02
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Rafał
Silnik: Z18XE
KM: 125
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
OK, zrobię to jutro ( dodam masę ). Mam pytanie. Bo tam trzeba odkręcić pokrywę silnika, to proste, ale później trzeba odczepić taki czarny plastik ( według poradnika który znalazłem w necie ) i jest napisane że zaczepy są delikatne i mogą się połamać. Czy jeśli mi się połamią, to będzie to miało skutek jedynie wizualny ? Czy też muszą być te zaczepy mocno zapięte z jakiegoś powodu ? Aha, i czy naprawdę konieczne jest odłączenie akumulatora ?

OK. Zrobione. Może tylko sobie wmawiam, ale silnik lepiej teraz chodzi. Tzn. na drugim biegu mogę się rozpędzić do 100km/h, na 3, 4 i 5 nie sprawdzałem bo mieszkam na osiedlu z blokami więc lipa trochę ze sprawdzaniem. Jak do tej pory to według poradników z netu jeszcze nic mi się nie udało zrobić, więc teraz pewnie jest podobnie i tylko sobie wmawiam że coś się poprawiło.

Gdy odłączę przepływomierz na luźnym biegu nadal nie słyszę żadnych zmian w pracy silnika, no ale podczas jazdy już czuć że ma większą moc. Czy to możliwe aby problem został rozwiązany tylko poprzez zresetowanie komputera ( odpięcie akumulatora ) a przepływomierz nadal nie działa ?

Jeszcze przed chwilą wykasowałem błędy komputera i zobaczę czy pojawią się znowu.

OK. Otworzyłem komorę na filtr powietrza, było tam pełno śmieci. Jakieś komary, muchy, piasek. Wszystko to wyrzuciłem i tak na szybko przeczyściłem filtr powietrza, sklep jeszcze zamknięty, dopiero od 10 otwierają więc nie mogę kupić nowego. No i teraz odłączyłem przepływomierz i za pierwszym razem silnik tak jakby się zawachał, tzn. obroty jakby zmalały. Ale później jak go odłaczałem i podłaczałem to już nie było różnicy. I teraz mam prośbę. Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak zmierzyć miernikiem czy kable dochodzące do pinów przepływomierzaprzewodzą prąd ? Tzn. kupię jakiś miernik w markecie, on ma 2 kable. Jeden kabel ( czarny ) podepnę pod masę, a drugi do pinów we wtyczce, tak ? Mam 4 piny, jakie wartości powinienem na nich uzyskać ? I czy to się robi na włączonym silniku czy to bez różnicy ?


2012-07-05, 19:36
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bartek
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Inowrocław
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
W mojej sprawie pomogła wymiana czujnika wałka rozrządu. Tak jak wielu z Was radziło musi być oryginał GM, zamienniki są w tym przypadku do bani. Niestety mechanik trochę mnie na koszta naciągnął bo w pierwszej kolejności założył zamiennik i nie pomogło więc stanęło na zakupie oryginału. Zareklamowałem do producenta (w sklepach nie uznają reklamacji elektroniki) i zobaczymy czy jeszcze dołożę 150zł do interesu.
Teraz tak trochę z innej beczki: mechanik trochę spanikował jak założył oryginał i wywaliło chyba z 15 błędów od razu na kompie (przy zamienniku wawalał tylko 4, a na uszkodzonym oryginale 2). Oczywiście udawał że wszo jest ok, ale słowa na k i ch go zdradziły :)
Później powiedział że tu w tym silniku tyle dziwnej elektroniki i że silnik musi się nauczyć nowego czujnika.
Dużo dziwnej elektroniki? (w z16se) to jak oni inne wozy naprawiają? (naprawiłem w Moto budrex-ie)
Silnik musi nauczyć się nowego czujnika - jest takie pojęcie, zjawisko?

EDIT:
Po 4 tygodniach od wymiany czujnika znów to samo, komputer wywala 3 błedy: czujnik połóżenia wałka rozrządu, przepustnica i układ elektroniczny. Diagnoza ostateczna - komp do regeneracji :[


2012-07-15, 13:23
Zobacz profil
Post Problem z autem
Witam mam problem z autem, wyskakują mi błędy takie jak :

P0100 oraz P0400 - czytałem na forum że jest to błąd z Przepływomierzem a ten drugi to Zawór EGR.

po zapaleniu auta na wolnych obrotach mi się pomarańczowa kontrolka z silnikiem i piorunem w środku, auto jest mułowate i słabe - po osiągnięciu 2000 obrotów auto nagle przyśpiesza jedzie tak jak powinno lampka gaśnie,ale jak zwolnię poniżej 2tys. obrotów znowu się zapala i auto jest mułowate :/

Mechanik z czytał mi te błędy no i nie wie czy to jest do wymiany przepływka czy do czyszczenia zawór EGR, czy można to jakoś sprawdzić czy to przepływka jest dupna i dlatego pokazuje mi te dwa błedy ? Czy wina jest i tego i tego, dodam że mam vectre b z silnikiem 2.0 DTI 101km.

PILNIE PROSZĘ O POMOC :(

I ile by taka naprawa kosztować mogła ?


2012-08-21, 10:42
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Imię: Patryk
Silnik: X20DTL
KM: 82
GG: 4801907
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: CT
Post Re: Kontrolka "samochód z kluczem"
1. Uzupełnij profil - silnik i lokalizacja
2. Jeśli chodzi o tę kontrolkę, to oznacza że coś nie tak z elektroniką, może być wywołana przez EGR lub przepływkę.

Obrazek

3. Skoro już wiesz co to za błędy, to użyj wyszukiwarki - póki co ujdzie ci na sucho, ale następnym razem dostaniesz WARN za lenistwo.

Zarówno o EGR jak i przepływce wszystko już było napisane. Wyczyścić oba ustrojstwa i dogadać się z kimś żeby podłączyć na podmianę. Roboty z czyszczeniem na godzinę, z podmianą druga godzina.

_________________
Była Astra G 2.0 DTL Caravan
Jest Peugeot 407sw 2.0 HDi 140(160)KM 320Nm.

Zanim powiesz, że czegoś nie mogłeś znaleźć na forum, albo że twój problem jest nietypowy i ja się czepiam, to najpierw zajrzyj tu: PRZECZYTAJ OBOWIĄZKOWO


2012-08-21, 13:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.091s | 31 Queries | GZIP : On ]